Rabu, 26 Oktober 2011

pemandangan Kampung Mang waktu petang...

Jom kita layan gambar di bawah. Masa ni orang kampung Mang sedang sibuk tanam padi.
Nampak lapang je kawasan dalam gambar.

nampak lapang jer..
sinar suria kian berlabuh..

 

kipas angin unik...

Selingan jap. Jom kita tengok kemajuan terkini. Kipas angin bolat tanpa kipas tengah.

jom beli...


awan gemawan lagi dan lagi...

Cuaca cerah, encik suami bawa kereta, sempatlah kurakam gambar di depan mata - gambar awan. Ambik gambar awan kat Sarawak ni best sebab dapat ambik pemandangan yang luas...Subhanallah.
Jom tengok.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

cahaya pagi...

Semasa keluar rumah, nampak cahaya pagi yang mahu menampakkan sinar suria. Jom tengok.

subhanallah....

kebesaran-Mu Ya Allah...

konvo anak kak Hairani...

Kami sempat berjumpa kak Hairani dan keluarganya di UiTM petang Isnin kelmarin. 
Anaknya Fatin menerima watikah pada sesi petang. Tergambar wajah puas seorang
ibu dan ayah dalam meraikan anaknya tamat belajar. Tahniah untuk Fatin dan keluarga.

kak Hairani...


nenek Fatin...

tumpang gembira...


ceria ....
kanan-ayah Fatin bersama encik suami...

ceria..Fatin dan teman...

walit buat sarang...

Selalunya burung walit ni bersarang di tempatnya (bangunan rumah yang disediakan). Tapi di rumah bapak ni istimewa. Kat pintu masuk sebelah atas pun boleh buat sarang. Ni satu tempat je buat sarang, kalau banyak, boleh juga buat bisnes...hehe. Jom kita tengok.

nampak ekor jer...hehe...


ce teka ce teka....

Agak-agak apa yang ada dalam beg nih. Macam saspen je kan...hehe..



jeng...

























jeng..


































jeng....































jeng...































jeng...




















sabar yer...



























rupa-rupanya.............







































ops jap...



























ni dia....




















taraaaa....


Tu dia....rambutan rupanya. Kreatif sungguh mak bapak angkatku letak rambutan dalamnya. Ok jugak, mudah nak bawak sebab ambik di kebun dan jauh nak bawak pulang. Plastik takde, beg sandang pun jadilah...hehe. Dah jadi habuan makan kami. Terima kasih mak bapak....

buah pokok kantan...

Buah pokok kantan ni boleh dimakan mentah. Kata penjual, rasanya masam.
Kami tak makan pun. Ambik gambo jelah jawabnya. Jom tengok...

ada berani...makan ler...

gambo makan lagi...

Baru-baru ni kami berpeluang makan di Top Spot (bahagian atas bangunan-tingkat 6). Tempat makan ni berhadapan dengan bangunan LHDN. Ke sini pun dengan tujuan nak jumpa kawan encik suami-mereka makan berkumpulan dan duk semeja, takkan kami nak kacau. Jadi kami makan di kedai yang lain. ABC nama kedainya. Kami pesan untuk makan dua orang. Pilih menu dan nak masak apa, mereka akan masak-kita yang bayar. Jom layan apa yang kami dah pesan....
kami makan di sini..

sotong goreng tepung...3/5..liat sikit...

ambal masak pedas...

midin masak belacan..nyum nyum

omelet inti abalon....

nampak best je kan...

Keindahan 6

Haa...keindahan sebenar yang ditunggu-tunggu...haha. Berkaitan makananlah. Dap! Tak perlu cakap banyak. Jom layan gambar. Atas : Nasi ke...