Jumaat, 1 Mac 2013

1 Mac 2013 sudah

Assalamualaikum sahabatku yang dikasihi sekalian. Setelah sekian lama tak menulis, baru rasa rajin kali nih. Macam biasalah awal tahu sibuk dengan SKT, laporan penilaian prestasi, kertas awalan dsb (kan best kalau jadi suri rumah dan pesara..hehe, tak fikir pasal tugasan pejabat). Dua minggu sudah berpeluang balik kampung. Guna tiket waran katanya, cuti sakan. Seminggu awal balik sendiri ke Johor. Pastu sempat ke Langkawi jumpa Hadiiii! Pastu baru balik KL, pada masa yang sama tulah baru en suami balik KL (sebelum sibuk ada kelas).

Selepas dapat bermalam semalam di rumah sendiri, kami pun bertolak balik ke Kuantan dan naik bas dari UTC. Alhamdulillah sepanjang bercuti ni, mendapat pertolongan yang tak dapat kami balas rasanya - tolong ambil dan hantar ke epot, malah ke UTC pun, hamba Allah yang baik hati ni sanggup menghantar kami. Alhamdulillah syukur. Kiranya balik kali ni, pusing satu Malaysia kot, dari KCH-JHB-KL-LKW-KL-KTN-KL-KCH semula.

Pada minggu lepas dan sehingga hari ini, ditinggalkan suami pula..hehe..sebab encik suami ada reunion dan Konvensyen Munsyi Jawi di KL. Bukan tak biasa kena tinggal pun, pernah 10 hari juga encik suami berkursus induksi di Perak. Cuma nak buat apa-apa tu tak best sorang-sorang..haha.. Makan pun tak berapa lalu, tetapi mandi tetap basahlah..hehe.

Selepas ini, banyak projek menanti sepanjang bulan 4-5. Bersedialah Suhana. Kertas awalan dah siap, tinggal pelaksanaan je belum. Semoga Allah permudahkan urusan kami semua. Bulan Mac juga tiada hari dan ruang untuk kami balik semenanjung (boleh selamatkan bajet sikit... sikit je). Tapi, bulan 4 dan 5 jugaklah ada balik ke KL (tiket dah beli awal). Rasanya kena balik setahun sekali je masa raya untuk jimat duit. Tapi apakan daya, kami masih ada mak ayah dan keluarga yang perlu dijenguk. Semoga pengorbanan ini mendapat rahmat dari Allah SWT jua.

Baiklah, dah banyak sangat rasanya kuberceloteh. Jom sambung buat kerja. Yeayyyy, esok hujung minggu dah. Nak pergi joging sebelah pagi ke nak cari sarapan jer? Dalam dilema. Hish dilemalah sangat. Joging lebih baik..haha..jangan lepas joging makan roti canai sudehlah. Nanti bak kata Kak Mohaini, kuruih setakat jari-jemari jer...haha.

Keindahan 6

Haa...keindahan sebenar yang ditunggu-tunggu...haha. Berkaitan makananlah. Dap! Tak perlu cakap banyak. Jom layan gambar. Atas : Nasi ke...