Khamis, 28 Mei 2015

Cuti tapi tak bercuti!!

Assalamualaikum sahabat maya semua..apa khabar semua?

Dah nak mula cuti sekolah ek. Best kan. Tapi kekadang mak ayah yang pening bila mula cuti sekolah. Kalau anak-anak yang dah pandai berdikari, mudah diurus, paling kurang mereka akan pergi kelas tuisyen, lagi baik hantar ke kampung kukuhkan kasih sayang dengan atuk nenek - gitu. Kalau anak-anak yang masih perlukan pengawasan, akan dihantar ke rumah pengasuh ke, taska ke, tak pun ayah dan mak jaga sendiri sebab mak ayah berstatus guru - untunglah...hehe..

Bagi kami di sini (Sarawak), ada cuti umum untuk Hari Gawai pada 1 dan 2 Jun, untunglah. Bagi warga Sabah, bercuti umum untuk Hari Keamatan pada 30 dan 31 Mei. Cuti memang cuti..tapi..tapi..kami tak balik bercuti sebab tiket belon mahaiii. Huhu.. Perlu fikirkan nak bercuti kat manalah kat bumi Sarawak ni. Takde idea you you. Susah nak fikir, akhirnya nanti duduk rumah diam-diam - cuci kereta, cuci bilik air, kemas dapur, cabut lalang belakang rumah dll. Tak bestnyer bila tak dapat balik kampung..selalunya dapat balik kalau cuti-cuti macam nih. Takpelah, redho ye Suhana. Baik!

Naik daripada cuti, bertugas untuk Dialog Borneo-Kalimantan Kali ke-12 di Institut Aminuddin Baki, Santubong dari 4-6 Jun 2015. Kengkawan yang berminat nak sertai, boleh hubungi kami. Dialog ini melibatkan penyertaan dan pembentangan kertas kerja dari Sabah, Sarawak, Kalimantan dan juga Semenanjung.

Hmm...baru teringat, ada beli telur sepapan, harapnya berpanaslah ovenku nanti. Ambik nafas... hembus... caiyuk2... Jom belek-belek buku resepi...hihi..

P/S : Diana..hang sibuk ek.. tengah tunggu entri daripada hang...hehe

Tiada ulasan:

Tahun 2020 yang mencabar

Assalamualaikum sahabat blogger semua. Lama kan tak bersiaran! Sebabnya lum sempat masukkan gambar baharu dalam pc. DAN perlu menulis untuk...