Selasa, 15 Mac 2016

Pertandingan Forum Pelajar

Meh sambung cerita (penat gak)..haha. Bukan senang nak karang ayat bagai. Bertabahlah Mak Jemah oii. Saban tahun, Cikgu Tee (berbaju kuning) berserta pihak pengurusan sekolah menjemput pegawai-pegawai DBP sebagai hakim untuk menilai dan memilih kumpulan forum pada peringkat sekolah dan seterusnya memilih kumpulan yang berpotensi untuk bertanding pada peringkat bahagian di Sarawak. Pertandingan Forum Pelajar yang diadakan di Sekolah Menengah Chung Hua No. 1, Kuching ini disertai oleh empat buah kumpulan dan johan kumpulan yang dipilih akan ke peringkat bahagian seterusnya pada peringkat kebangsaan, Sudah memasuki tahun keenam ku menguruskan pertandingan ini dengan dibantu oleh rakan-rakan staf yang berdedikasi. Terima kasih diucapkan.
peserta-peserta berbakat

pertandingan sedang berlansgung...

antara peserta OKU yang bersemangat untuk berforum (mendapat tempat ketiga)
Para hakim telah sepakat menentukan pemenang. Nasihat kami pada Cikgu Tee dan guru lain, agar menambah isi kandungan, fakta dan contoh yang baik bagi melengkapkan pengisian forum. Sesungguhnya usaha ini amat bermakna buat DBP dalam memartabatkan bahasa kebangsaan dengan memberi galakan berterusan buat mereka. Di pentas inilah, para hakim dapat melihat kepetahan, diksi, bahasa baku, kepetahan para peserta dalam berforum. Tahniah buat semua.

macam biasa...rakam gambar ramai-ramai sebagai kenangan 

Tiada ulasan:

Tahun 2020 yang mencabar

Assalamualaikum sahabat blogger semua. Lama kan tak bersiaran! Sebabnya lum sempat masukkan gambar baharu dalam pc. DAN perlu menulis untuk...