Jumaat, 7 Julai 2017

Majlis Mohammad Farish Syafi'e - anak Fiza dan Shafiq

Assalamualaikum...

Selamat Hari Raya Aidilfitri yang mulia. Maaf zahir dan batin. Ampun dan maaf dipinta. Puasa telah kita tinggalkan sebulan lebih yang lalu, tinggal jamuan raya pula. Raya bulan Jun tapi entri bulan Julai (nampak tak kemalasannya di situ..hehe). Ni pun dimulakan dengan entri yang lain dulu sempena majlis potong jambul Mohammad Farish Syafi'e - anak Fiza dan Shafiq di Kampung Seberang, Sebuyau, Sarawak pada 20 Mei 2017. Kusempat bermalam dan meraikan majlis tersebut di rumah Fiza (encik suami tak ikut sebab ke KL).


 Selain baby, mak dan ayahnya juga dapat calit bedak di dahi. Adat orang sini.

Gambar bawah: Ce teka, sebelah kiri ni sapa yang berkaca mata hitam? 
Nampak segak muda bergaya. Itulah Atuk Fiza ye..hehe. 
Sebelah kanan berbaju biru, itu barulah abah Fiza.
 Gambar bawah sebelah kanan ni mak Fiza..
Berkebetulan pakai tudung warna sama. Kini Fiza dah pindah ke DBP KL. Aku, bila lagi?
Ulam dengan colek. Ada sengkuang, timun, nenas dan ubi keledek oren....
Begitulah adanya gambar yang sempat dirakam dan dipilih. Ada lagi gambar yang lain. Jom layan. Sekitar pasar di Sebuyau dan pemandangan di pesisir sungai.





 Ikan Jan Salai
Tapai nasi (bukan pulut)
 
 Pisang tanduk setampok RM2 jer u oll..maunya tak beli, kans?

Tiada ulasan:

Takdok catatan bulan Ogos!!

Aduhai. Takde cite atau entri pada bulan Ogos walhal bulan pentingku! Bulan kelahiranku! Nanti cite panjang ye sebab nak balik kampung sat....