Selasa, 8 Januari 2013

seminggu dah berlalu...


Masuk hari ini hari ke-7 dan ke-8 jap lagi (dah pun). Sudah seminggu kita memasuki tahun masihi 2013. Masih menunggu nak buat laporan tahunan (sistem tak dibuka lagi), cewah, tapi memang mengharap agar cepat buat, dapatlah juga buat SKT dan kertas awalan yang sepatutnya.



Mood memasak pulak, turun naik. Ada cubalah buat pavlova, senang je rupanya, tapi nak kena cara dan bahannya. Kena rajin lihat mr google dan bertanya pengalaman kawan-kawan. Pastu, minggu lepas ada buat biscotti, mudah je buatnya, sedap pun sedap (minta tolong encik suami potong-memotong adunan yang dah siap bakar separuh-terima kasih bang).



Tempahan crepe masih berjalan - Alhamdulillah. Buat bila ada permintaan - crepe durian, blueberry, jagung dan coklat. Dapat juga memperbaiki kemahiran nak buat kulitnya (crepe). Semak juga resepi dari blog-blog yang lain, 'try and error'. Stok durian perlu pastikan cukup dan ada dalam sejuk beku, kalau tak, memang tak boleh buat crepe durian.



Tetapi, tak best bila kadang datang malas nak masak untuk makan malam - takde idea kadang bila bahan mentah tak berapa ada. Alhamdulillah, ada encik suami membantu menyelesaikan masalah yang ada - masak seadanya.



Mood: Tak sabar nak balik KL, tengok rumah..huk huk...

1 ulasan:

Ummu Madihah berkata...

Salam Su,

kalau Su kat sini mau je tempah durian crepe tu!! Kat sini bukan saja hantu durian, hantu crepenya juga!!

Tahun 2020 yang mencabar

Assalamualaikum sahabat blogger semua. Lama kan tak bersiaran! Sebabnya lum sempat masukkan gambar baharu dalam pc. DAN perlu menulis untuk...