Ahad, 1 Mei 2011

Spring..toink toink!...

Sabtu-2.00 petang.
Sempena cuti hujung minggu, macam biasa, walau sesak mana, walau kena beratur panjang nak masuk parking, walau kena tunggu lama nak tunggu orang keluarkan kereta mereka, tetap kami lebih selesa untuk pergi ke Spring! Pusat membeli-belah yang selesa untuk dijelajahi, kedai buku, kedai kasut, kedai makan dan segala kedai - semuanya ada. Cuma tak selesa-tandasnya yang tidak ada saluran paip (kalaulah ada aduan yang boleh mengubah pihak pengurusan mereka - menyediakan saluran paip, alangkah bagusnya). Itulah realitinya berada di negeri yang berbeza...hehe.
    Cuma nak berkongsi sedikit pengalaman dari segi sikap pemandu dan cara pemanduan. Tak tahu nak cakap macam mana. Kalau kita di KL, kalau nak bawak kenderaan secara perlahan, sudah pasti akan mengalah ke lorong tengah (tapi tak semua). Kat sini pun begitu juga (tapi bilangannya boleh dihitung dengan jari). Nak tak nak kena bersabar ye tuan dan puan.
    Kalau di KL para pemandunya memang juara di jalan raya, tetapi bab giliran atau keutamaan untuk masuk ke parking, masing-masing berkompromi dan siapa dulu yang menunggu, mereka yang akan dapat. Tetapi itulah, mungkin berbeza di tempat lain.
   Cuba bayangkan yang kami dah menunggu lama hampir setengah jam, tiba-tiba ada peluang kereta di sebelah kami nak keluar, kereta depan yang jauh dari kami mengundur dan hampir dengan kami, ditambah pula dengan kenderaan di sisi kami (dengan muka selamba dan senyum pula) pun nak turut sama berebut tempat. Alahai... alhamdulillah, akhirnya dengan izin-Nya, kami dapat masuk ke tempat tersebut. Terkesima juga dengan situasi tersebut. Semoga ada ruang sikap kemengertian buat semua pemandu (termasuk diri ini).
    Mari kita lupakan insiden tadi. Lepas mencari buku di MPH, kami pergi menyantap, mencari 'barang' di packson, pastu membeli sedikit barang dapur dan beransur pulang. Sempatlah juga encik suami membidik sebarang dua gambar.
antara pilihan tempat makan-hanya sebahagian gambar

bebola lampu

deretan ayam..hhmmm..

dinding batu pun sempat dibidik!

Kami tak makan ayam yang tergantung tu tapi makan ayam yang dipanggang. Memang sudah lama tak makan ayam panggang ni - akhirnya kami dua sakit perut dan memerut beberapa kali. Tak tahulah dek kerana ayam panggang tu ke atau dek kerana makan benda nih...

nyum..nyum..
saya makan satu...

encik suami makan satu...
sampai cair sbb tunggu lama untuk dibidik...
Dek teruja nampak kat blog kak Mohaini, sedap je menyantap aiskrim 'pisang' nih, kami pun nak cuba juga tau. Pastu sakit perut. Agaknya makan benda lain kot, bukan sebab makan aiskrim...hehe. Dah tercapai hajat mencuba aiskrim nih - Kak Mohaini berjaya menggodaku!

1 ulasan:

MONIE berkata...

wow... jumpa juga aiskrim ni di Sarawak... sedap kan?

Tahun 2020 yang mencabar

Assalamualaikum sahabat blogger semua. Lama kan tak bersiaran! Sebabnya lum sempat masukkan gambar baharu dalam pc. DAN perlu menulis untuk...