Khamis, 21 April 2011

Plaza Tol

Gambar plaza tol yg sempat ditangkap semasa memandu

Cerita tentang plaza tol ni, ada satu-satunya kat Kuching ni. Setiap hari ku melewatinya dengan bayaran RM1.50 sekali jalan. Ok jugaklah berbanding kalau duk kat KL, RM3.80 sehala-kan dapat jimat banyak. Tapi tak bestnya, kalau dr rumah perlu melalui jalan Tabuan-sibuk sedikit kerana ada kawasan sekolah dan keadaan fizikal jalan yang tidak rata disebabkan pembuatan jambatan baharu. Selepas melalui semua itu, barulah lega sedikit. Kemudiannya akan jumpa traffic light dan menelusuri jambatan Pending pulak sebelum masuk tol.
    Selepas tol akan melalui tiga bulatan yang sederhana besar, barulah akan sampai depan pejabat DBPCS. Masa yang diambil untuk ke pejabat kurang lebih 20-30 minit (keluar 6.10 pagi dan tiba di pejabat-6.35 pagi). Ada juga jalan alternatif yang lain dan akan menempuh bulatan utama-Simpang Tiga. Sekali-sekala bolehlah ikut situ. Ikutkan memanglah jauh untuk ke pejabat, tp dekat dengan lapangan terbang Kuching-oklah jugak kan.
 Jambatan Tabuan sedang dinaik taraf

Simpang untuk ke kanan sungguh mencabar sebab banyak kenderaan lalu lalang

Tiada ulasan:

Tahun 2020 yang mencabar

Assalamualaikum sahabat blogger semua. Lama kan tak bersiaran! Sebabnya lum sempat masukkan gambar baharu dalam pc. DAN perlu menulis untuk...