Jumaat, 29 April 2011

Semangat nih

Tak tahulah mengapa hari ini rasa bersemangat nak menulis entri banyak-banyak (sebab nak cuti 2-3 hari kot..hehe). Kalau dalam kereta - jadi penumpang atau pemandu ke, tangan ni sentiasa bersedia untuk menangkap gambar pemandangan menarik dengan menggunakan kamera telefon bimbit cabukku! Pastu suka simpan dalam komputer (tu yang kadang berat jer komputer-banyak sangat gambar-kalau sempat memang buang). Bila dah ada blog ni, lega sikit sebab boleh muat naik gambar yang menarik untuk dikongsi dengan rakan-rakan. Gambar-gambar yang diambil pada kali ini diambil sekitar Kuching.








jalan nak ke tempat makan-sama ada nak makan di Coffe o Corner atau..

..di RJ Ayam Penyet..setakat ini, dua restoran ni yang nyaman hidangannya.

hotel bersebelahan Hospital Umum Sarawak
Pastu pusat membeli-belah yang suka pergi setakat ini ada di Simpang Tiga - Spring. Selesa dan banyak pilihan kedai juga. Buat masa ini, tempat sekitar Kuching sahaja yang mampu kupergi. Untuk mengembara dan perjalanan jauh ke Sibu ke, Miri ke, Bintulu ke, tak mampu lagi nak pergi. Perlu ada perancangan dan duit yang mencukupi. Insya-Allah.

Satu lagi tempat makan yang aku suka pergi (paksa encik suami makan kat sini juga- tapi nampaknya encik suami pun suka juga) yang ada kat Satok. Nama kedai dalam bahasa Melayunya, Restoran Rumah Hijau (Green House). Apa bendanya yang nak disantapnya - kalau bukan ayam penyetnya. Biarlah orang lain nak kata apa, yang penting, boleh je lalu kat tekak ni dan janji halalkan. Sebenarnya banyak pilihan makanan yang ada kat sini, tapi aku tetap ode ayam penyet jugak, boleh gitu!
        Tetapi tak boleh makan selalu kat situ, bengkok poket mak nyah. Walaupun 1 set ayam penyet 7 hinggit, kalau kali 30 hari, maunya tak geleng kepala. Sekali-sekala bolehlah kalau tekak ni rasa teringin (masalahnya- 2-3 hari sekali tekak ni rasa teringin jer..camno)..hehe.  Jom tengok gambar cafe/restorannya.

selamat datang - pintu masuk..kalau penuh, makan kat luar pun ok
 
tempat menunggu atau nak menikmati makan potongan kek keju/coklat pun boleh

antara gantungan lukisannya yang terbaik!
Tapi jangan lupa hari Jumaat, restoran ni tutup yer tuan puan. Selamatlah sikit bajet pada hari jumaat kan.


Jadinya, hari ini tak boleh makan di restoran ini. Tutup!

Tiada ulasan:

Tahun 2020 yang mencabar

Assalamualaikum sahabat blogger semua. Lama kan tak bersiaran! Sebabnya lum sempat masukkan gambar baharu dalam pc. DAN perlu menulis untuk...