Ahad, 8 Januari 2012

mencabut rumput....

Hujan yang turun berterusan sejak minggu lepas sehingga membawa ke hari ini, membuatkan segala rumput dan lalang di belakang rumahku bermaharajalela. Tidak sanggup kubiarkan semak. Makanya, kuajak encik suami untuk menjalankan operasi besar-besaran (selalunya kecil-kecilan je - bantu pandang je encik suami bersihkan sorang atau kubantu hanya mencabut rumput yang mudah jer)...hehe.

subur je kan rumput dan lalang itu...

Maka hasilnya, bersih dan agak membanggakan, cewah. Cuma nak tunggu hasil cabutan rumput dan segala bagai yang dilonggokkan itu kering dan boleh dibakar (tapi, kering ker, dengan cuaca tidak menentu ini). Takpelah, tiba masa jika diizinkan Allah SWT, segalanya akan dipermudah.

gambar tidak memuaskan sebab dah nak malam... hasil longgokan rumput dan lalang, tunggu untuk dibakar..

Satu lagi, apa yang kudapat hasil cabutan rumput ini, sengal badan, pinggang dan paha (hasil gigih mencangkung, menunduk 90 darjah dsb). Bak kata encik suami, 'itulah baru sekali dah sakit, baru rasa macam mana kan, selalu pandang je abang buat"... hehe...aoklah bang.

Tiada ulasan:

Tahun 2020 yang mencabar

Assalamualaikum sahabat blogger semua. Lama kan tak bersiaran! Sebabnya lum sempat masukkan gambar baharu dalam pc. DAN perlu menulis untuk...