Rabu, 15 November 2017

Malas 2

Kemalasan itu indah! Haha...sebab malas semua kerja tak jalan. Nak menulis pun asyik tertangguh. Indah celah mana pulak? Haha...pengsan mak! Ni sambung cerita sambutan raya kat pejabat, simple je tahun nih. Jiwa dan raga selamat sebab puasa bayar/sunat terus. Gi jamuan raya, pandang je hidangan dan kawan-makan makan. Alhamdulillah kuat iman.
Pastu ada terlebeh rajin buatlah jamuan makan untuk kengkawan. Anak didik encik suami dulu datang dua tiga trip, masak simple jer (mi kari/soto/laksa penang). Pastu grup aku pulak, geng pejabat dan encik suami yang masak. Kemudian, buat plak jamuan untuk kengkawan encik suami plak dan aku yang masak, Sama adil kans! Tak lupa jemput keluarga angkat dan anak cucu mereka. Gambar kengkawan aku takde sebab tak sempat bergambar...hehe. Terima kasih pada semua yang sudi hadir. Maaflah dengan hidangan yang disediakan tak seberapa adanya...
Sebab tak makan kuah laksa, makanlah mi laksa dengan kicap...jadik jer...
  

 Anak didik encik suami...
 Aku paksa pandang atas...haha

 Keluarga mak bapak angkat dengan anak dan cucunya
 kawan-kawan encik suami...

 comel tak saya?....
 

 Kawan abang masa sekolah rendah ke menengah...tak ingat...hihi
 Alhamdulillah mereka dah menetap lama di Sarawak. Kemudiannya sudi bertandang ke rumah kami pada hari raya tahun nih dan kami ke rumah mereka semula sebab memulangkan jam anaknya yang tertinggal. Kemudian dapat cerita, lepas raya Haji mereka sekeluarga dapat pindah ke Benta, Pahang. Kiranya pertemuan pertama dan kedua sebelum mereka balik ke tempat asal. Semoga dapat berjumpa lagi suatu masa nanti.
 Lihatlah gelagat anak mereka yang comel...

Gambar kiri atas dengan Ustazah Aisyah, rakan sejawatan abang yang dapat pindah juga ke Raub setelah setahun berjauhan dengan suami dan tinggal enam tahun di Sarawak. Alhamdulillah rezeki beliau dahulu dapat balik ke Semenanjung sebelum encik suami. Apa yang berlaku ada hikmahnya...insya-Allah.

Gambar kanan atas dengan Ustazah/Kak Su yang duk kat Segamat. Suaminya kenalan encik suami juga. Kiranya kali pertama berjumpa dengannya kat epot baru nih. Kagum sebab beliau seorang yang lemah lembut, baik tutur katanya dan menyenangkan hati. Entahlah, memandang wajahnya pun dah sejuk je apatah lagi sikapnya yang peramah dan hebat! Semoga aku dapat mencontohi sikap dan semangatnya...Aamin.

Tiada ulasan:

Tahun 2020 yang mencabar

Assalamualaikum sahabat blogger semua. Lama kan tak bersiaran! Sebabnya lum sempat masukkan gambar baharu dalam pc. DAN perlu menulis untuk...