Ahad, 11 Mac 2012

Menu sotong kangkung..

hidangan ringkas...
Malam tadi juga encik suami yang bertungkus-lumus menyiapkan hidangan makan malam setelah ku berhempas pulas mengemas rumah dan membasuh segala bagai baju dan cadar. Selepas balik dari bersarapan dan Pasar Satok, terus menyelesaikan misi membasuh baju dan lain-lain.

Projek sotong kangkung dah dirancang semasa membeli barang di Pasar Satok. Dengan kekreatifan encik suami, maka terhasillah sotong kangkung buatan sendiri. Tapi sayangnya tidak sempat menyediakan kacang tanah untuk ditabur sebagai aksesori tambahan. 

tengok sajalah sambal petis cili tuh...mewah bijinya...


alhamdulillah...sedap...
Bila buat sendiri, hamboi pedasnya. Tetapi makin pedas, makin nak makan. Bak kata Ustaz, janganlah bertaubat macam makan sambal belacan (tetiba sambal belacan-tak kiralah janji pedas), semakin pedas semakin nak makan juga (sedap je makan walaupun pedas). Kiranya bertaubat sekejap je, pastu buat perkara tak baik lagi. Semoga kita tidak macam tu.

Tiada ulasan:

Tahun 2020 yang mencabar

Assalamualaikum sahabat blogger semua. Lama kan tak bersiaran! Sebabnya lum sempat masukkan gambar baharu dalam pc. DAN perlu menulis untuk...