Isnin, 28 Mac 2016

Coconut shake syedap!

Mengambil peluang usai kursus hari kedua (walaupun hujan dan cuaca sejuk), musti try minum coconut shake kat Serapi Virgin (Wow). Sejak hari pertama kursus, limpas (lalu) kawasan nih yang selalu melambai-lambai, mehlah rasai kesedapanku! (berdasarkan sumber rakan kursus yang lain mengatakan memang sedap coconut shake kat sini). Lihat sahajalah persekitaran kedai, menarik dan berasaskan hiasan buah, batang, daun dan pokok kelapak..hehe. Tetiba teringat plak aksi tok bomoh yang sedang mengangkat dua biji buah kelapa di kedua belah tangan di tikar terbang, katanya..hehe.

Hmm..rasanya memang sedap, terangkat. Apa pun sesuwai diberi nama air kelapa kisar sebab proses nak buat adalah dikisar dan bukan digoncang (shake)..hehe. Kami pun perasan, selain menggunakan air kelapa asli, turut dikisar sekali dengan isi kelapa muda (sebab tu digelar virgin kot..hehe), dan sedikit gula. Harga RM4.00 dan ke atas, memang berbaloi-baloi harga dengan kesedapannya.

kreatif...

boleh minum di sini..macam best je kans...

model tak berbayar..hehe

boleh pilih:
Serapi Vigin Coconut Shake atau Mango Shake, sama ada
-normal atau tambah sekop aiskrim vanila

kami order SVCS Normal
(yang ni pun dah sedap, tak perlu letak aiskrim pun)
Masa hari terakhir kursus, sempatlah menjamah dua ekor lobster (udang kara) berharga RM16.00. Oklah kans. Sahabat lain tak makan, maka sesungguhnya ku yang melantak sorang, syukur alhamdulillah (diet ke laut nampaknya bila makan hidangan laut..hehe). Dan jugak sempat merembat lima ekor ikan popot (banyak tulang tapi lemak dan sedap).

menggoda tak I?? hehe...

sebelah atas tu ikan popot (mak abah aku kata macam ikan beliak mata jenis besar)
sebelah bawah kanan- ikan empirang (sesuai dibuat umai)
hak besar tu tak tahu ikan apa..hehe

Tiada ulasan:

Tahun 2020 yang mencabar

Assalamualaikum sahabat blogger semua. Lama kan tak bersiaran! Sebabnya lum sempat masukkan gambar baharu dalam pc. DAN perlu menulis untuk...