Jumaat, 27 September 2019

Bahagian 13 - Syukur

Bahagian 13


26 Mac 2019 (Selasa)
Syukur alhamdulillah kapal mendarat awal pada pukul 5.05 pagi dan dapatlah kami menunaikan solat Subuh di tingkat 2. Selepas itu, sempat bersarapan di cafe epot bersama-dengan Kak Yati, Kak Asma, Kak Pah dan Kak Rusni. Kemudiannya, mereka terus balik ke rumah masing-masing dan ku kena tunggu 3-4 jam lagi menunggu penerbangan ke Kuching naik Malindo pukul 12.45 tengah hari. Selamat tinggal semua.

Alhamdulillah, selama kurang lebih 10 hari bermusafir di bumi NZ amat memberi pengalaman yang berbeza. Di bumi Kiwi dan Fernleaf ini yang mempunyai bentuk muka bumi yang cantik, berlatarbelakangkan gunung-ganang, laut dan tasik yang membiru, ladang yang luas, ternakan lembu dan biri-biri, kami dapat merasai dan menikmati pengalaman yang indah dan berharga. Di samping itu mereka turut terkesan dengan serangan yang berlaku di Christchurch dan kami dapat memberi sokongan sedikit sebanyak kepada keluarga mangsa (orang Malaysia). Rakyat NZ sama-sama bersatu dan menentang sebarang bentuk keganasan. Keprihatinan dan sokongan semua jelas terpamer dengan tindakan berterusan memberi sokongan kepada keluarga mangsa dan Muslim di NZ.

Usai kembara 2019 di bumi NZ, next destination!

Selingan sikit, kita masukkan gambar kak Yasmin dan Kak Sham yang dibawa oleh Kak Zaida (anak buah kak Yasmin yang menetap di bumi Auckland) untuk kenang-kenangan.
  
 
 

Tiada ulasan:

Tahun 2020 yang mencabar

Assalamualaikum sahabat blogger semua. Lama kan tak bersiaran! Sebabnya lum sempat masukkan gambar baharu dalam pc. DAN perlu menulis untuk...