Selasa, 11 Februari 2014

Tahun 2014

Assalamualaikum sahabatku semua.

Setelah sekian lama tidak mencoret kata-kata, akhirnya muncul kembali. Lepas ni ntah bila plak nak sambung lagi..hehe. walaupun tengah sibuk nak draf banyak surat rasmi ni, kucuri masa sikit nak mencoret. Selamat tahun baharu semua sahabatku (dah masuk bulan Februari, Suhana oii!_haha). Aktiviti harian, mingguan dan bulanan tak jauh berbeza. Cuma minggu ni rehatkan fizikal dari buat kek bagai untuk jualan sebab stok bekas kek dah habis. Tapi tak boleh diam, buat kek juga untuk beri pada kengkawan.

Pada awal tahun baru ni, ada juga bercuti ke Penang_dari Kuching terus ke Penang. Tiket agak murah, maka berdualah kami ke sana untuk menjelajah pulau mutiara. Cuaca agak sejuk. Motif utama ke sana ingatkan nak naik Bukit Bendera, namun tak kesampaian sebab ditutup untuk kerja-kerja penyelanggaraan-takde rezeki namanya. Kami banyak berjalan sekitar Batu Feringgi dan Teluk Kumbar (dah hafal dah jalan_haha). Apa yang bestnya juga, dapat merasa menaiki feri ke seberang (alhamdulillah dipermudahkan oleh Allah) dan semata-mata beli jeruk madu Pak Ali_haha. Pastu balik ke pulau semula ikut jambatan_agak licin sebab hujan. Alhamdulillah, dapat merasa pengalaman tersebut. Tak kira, lepas ni nak ke Penang semata-mata nak naik Bukit Bendera jer_haha.

Tak lama kemudian, dapatlah beli tiket agak murah untuk balik berdua ke kampung encik suami. Maklumlah tahun baharu Cina, rugi kalau tak balik sebab hari cuti sesuai untuk cuti lama. Dan leni dah naik kerja, fokus untuk laksana pelbagai projek dan projek. No cuti balik Malaya dalam bulan dua hingga lima_ boleh caya ke..hehe.

Pasni juga fokus adik nak bersalin plak kat kampung mertuanya_Santubong. Lepas bersalin, barulah keluarga di kampung datang ke sini bulan tiga nanti_meriah rumahku..yeayy. Semoga Allah permudahkan adikku bersalin nanti_Amin.

Sebelum mengundur diri seketika, meh tengok hasil kek yang kubuat dengan bantuan encik suami sebagai pelukis pelan_eh silap, penulis tulisan pada kek_jika tak sempat, terpaksa cetak je kat kertas. Layannss..















Bab comot, senget-benget tuh sila abaikan k. Masih belajar dan terus belajar. Macam tak percaya ku boleh buat semua tuh sebab dolu-dolu ku lah orang yang paling malas nak masak, baking bagai, apatah lagi nak masuk dapur. Tapi alhamdulillah, leni agak rajin..jom layans_haha. Ini semua poyooo!!

Hari Raya 2017

Selamat Hari Raya Aidilfitri 1438H Gambo dan cerita raya tahun ini. Mari kita saksikan. Gambo dulu cerita kemudian. Jom sambung cerita. Se...