Selasa, 13 Disember 2011

perjalanan ke poli...

Selepas subuh, kami berangkat ke Kampung Mang untuk mengambil mak bapak dan anaknya, Azfar. Kami nak menghantar Azfar mendaftar di Politeknik Kuching sebelah pagi (mulanya Azfar dapat di Pahang, minta tukar tempat, alhamdulillah dapat yang dekat sikit). Kami berdua ni memang tak pernah sampai ke kawasan Politeknik Kuching sebenarnya.
     Agak mencabar juga nak ke sana. Bukannya apa, macam lalu kat kawasan hutan je. Politeknik ni terletak di kaki bukit. Kalau pergi ke sana sebelah malam, confirm jiwa kacau sebab gelap semacam jer. Mula-mula memanglah melalui kawasan perumahan, pastu kawasan kampung, pastu kawasan air terjun dan kemudiannya jalan raya semata sehinggalah jumpa kawasan politeknik nih. Dari satu sudut, berbahagialah para pelajarnya kerana berada dalam keadaan aman, sunyi dan sesuai untuk belajar (jauh dari hiruk-pikuk kota). Jom kita layan kawasan sekitar politeknik nih.






di kaki gunung...


langkah permulaan di alam belajar di poli...

tak ramai lagi keluarga yang hantar anak mereka...

masjid...

pusat aktiviti-kantin-pejabat pengurusan dll....


ruang bilik pelajar....semoga tabah dan rajin belajar...

Tiada ulasan:

Tahun 2020 yang mencabar

Assalamualaikum sahabat blogger semua. Lama kan tak bersiaran! Sebabnya lum sempat masukkan gambar baharu dalam pc. DAN perlu menulis untuk...