Jumaat, 3 Februari 2012

bede boy!

Oleh kerana dah berjanji nak belikan kek hari jadi untuk anak bapak mak sorang nih, makanya kupenuhi impiannya untuk menyambut hari lahir walaupun secara sederhana. Tak lupa kubelikan satu bucket ayam K. Nak bagi seronok bapak dan mak, apatah lagi bede boy - Azlan (anak kesepuluh dr sebelas adik-beradik). Maaflah Lan, kak tak ingat berapa umur kitak kinek tok....hehe

nyummies....

cute je kek nih...
Azlan ni seorang budak baik dan sayangkan orang tuanya, apatah lagi mak. Kiranya, Azlan ni tak banyak menyusahkan keluarga. Kalau bercuti belajar dan balik ke rumah, jangan risaulah sebab antara anak mak yang rajin menolong dan mengemas dapur, rumah, bilik air dan membasuh baju (kiranya mak goyang kaki sementara Azlan ada). 

Mak bapak angkat ni mempunyai bilangan anak, 9 lelaki dan 2 orang perempuan. Memang meriah kalau sesekali semuanya dapat berkumpul. Ada 2-3 orang anak yang masih belajar dan yang lainnya dah berjaya.

nampak manja dengan mak bapak...

potong jangan tak potong...potong kek daa...
Tak rugi untuk berbuat baik dan bakti pada orang tua nih. Semakin berkat hidup kita dan mereka bertambah kasih sayang kepada anak-anak. Rezeki yang datang pun tidak disangka-sangka. Makanya, bila mak bapak gembira, anak-anak pun gembira dan dipermudahkan Allah jalan hidupnya...amin..

bersama mak bapak, Azfa (bongsu) dan Ipen (atas Lan)...

kami ada kat belakang....

2 ulasan:

Siti Azlina Abdul Aziz berkata...

selamat hari lahir yer untuk bede boy tu :-)

Sue berkata...

Tkasih Ct..insya-Allah Ct...

Tahun 2020 yang mencabar

Assalamualaikum sahabat blogger semua. Lama kan tak bersiaran! Sebabnya lum sempat masukkan gambar baharu dalam pc. DAN perlu menulis untuk...