Ahad, 29 Mei 2011

pan tersayang!

Pan tersayang! Apa pulak kali ni. Hehe. Takde apapun sangat. Lambat sangat nak ambik gambar pan kesayanganku ini. Akhirnya, terakam juga dalam hp cabukku. Pan ni banyak berjasa semenjak kami duduk di Sarawak ni. 
     Bukannya apa, suka bakar segala ikan, sotong dan udang di atasnya kerana semua benda yang dibakar tidak rentung (mak tak suka benda rentung-rentung ni,..haha). Terima kasih encik suami kerana telah membeli dan memberikanku benda berharga ini, semangat memasakku pun semakin membara!. 
     Hmmm ..iyelah tu, ada sahaja. Kalau dah memang jenis suka memasak, tak boleh nak kata apa. Tetapi, kalau spesis macam diriku ini, walau diberi sejuta ringgit untuk memasak ker, kalau dah jenis tak berapa suka memasak, minta ampun beribu ampun. Hehe..tapi kalau diberi tawaran sejuta ringgit tu sekarang, mak sanggup u! Ternyata mata duitan! 
     Hei, duit sejumlah tu penting untuk zaman sekarang, perkara utama nak buat, pergi menunaikan haji bersama suami dan mak abah, pastu derma pada anak yatim, pastu bayar segala hutang ker, pastu.... berapa banyak pastu daa... 
     Apa yang penting dalam hidup ni, tahu asal usul kejadian kita diciptakan oleh Allah SWT, apa matlamat hidup kita dan sejauh mana kita telah beramal, bersedekah, berbuat baik pada orang tua dan seumpamanya. Mudah-mudahan Allah memelihara diri ini dari segala perkara yang tidak baik dan semoga diriku tidak lalai untuk terus mencari ilmu dunia dan akhirat yang tidak akan habis ini. Bantulah hamba-Mu ini Ya Allah...amin.

Tiada ulasan:

Tahun 2020 yang mencabar

Assalamualaikum sahabat blogger semua. Lama kan tak bersiaran! Sebabnya lum sempat masukkan gambar baharu dalam pc. DAN perlu menulis untuk...