Selasa, 3 Mei 2011

Teh C Peng

Selalunya asyik tunjuk air Teh C Peng yang dah siap ode je. Pada kali ni, sebelum saya pergi berkursus ke Bintulu selama enam hari ini, saya akan tunjukkan macam mana nak polahnya (buat). Sebenarnya tak susah nak polahnya (hasil tunjuk ajar En Azfa - anak mak apak). Jadi, boleh jimatkan wang kita ye tuan puan. Saya dapati juga, harga di kedai pun berbeza-beza - walhal rasanya lebih kurang jer - dan memang sedap pun. Setakat ini, kalau jumpa atau minum di restoran, paling murah harganya RM1.90 dan paling mahal RM3.00 (bergantung pada status kedai dan 'keglameran' kawasan jualan). Bukan setakat teh, kopi pun boleh buat juga ye tuan dan puan.

Mula-mula, sediakan gelas, dan masukkan pekatan 'wheatgrass'
dan sukatan serupa dalam gambar..

Tambahkan ais, kemudian masukkan susu cair lebih setengah gelas.....

masukkan bancuhan teh...
..dan tambahkan ais lagi..taraaa...dah siap...
Oh ya, satu lagi, selain 'wheatgrass', kita boleh gunakan gula apung (macam gula merah jugalah)...memang sedap juga. Selamat mencuba ye tuan dan puan. Terasa macam lalu je kat tekak nih...hhhmmm..dah le panas malam nih. Nasib baik kedai dah tutup.

Tiada ulasan:

Tahun 2020 yang mencabar

Assalamualaikum sahabat blogger semua. Lama kan tak bersiaran! Sebabnya lum sempat masukkan gambar baharu dalam pc. DAN perlu menulis untuk...