Jumaat, 6 Mei 2011

sambungan perjalanan

5 Mei 2011
Selepas mendarat di Lapangan Terbang Bintulu (buat kali pertamanya), cuba mencari rakan dalam satu teksi untuk ke Hotel Regency. Alhamdulillah, berjumpa dua orang pegawai JAKIM yang baik hati. Bersama mereka ke bandar Bintulu (terima kasih ustaz Azhar dan ustaz Mizi)- mendaftar di lobi hotel - dengan urus setia yang setia.

Lapangan Terbang Bintulu





selamat datang...


pintu keluar selepas ambil bagasi

Pertama kali menjejakkan kaki ke hotel tersebut, hhmm keadaan hotel nampak biasa sahaja, dan hampir dua jam menunggu untk masuk ke bilik (proses pembersihan). Nah, bila masuk ke bilik yang ada, alhamdulillah puas hati juga. Cantik dan kemas.

gambar amatur dari dalam teksi-sebahagian bandar Bintulu


selamat datang

bilik penginapan-cantik dan selesa
Ceramah demi ceramah dan pembahagian kumpulan telah dibuat. Memilih penghulu dan timbalan penghulu dalam kumpulan orientasi ini yang dibahagikan kepada empat kumpulan. Uniknya, para peserta dari seluruh semenanjung dan Sabah- dari Perlis sampailah ke Sabah!
mula-mula, peserta dikumpulkan mengikut negeri dan sesi
memperkenalkan tiga keunikan negeri masing-masing

pelantikan penghulu dan timbalan penghulu dengan pemudah cara yang ceria


pemilihan mc untuk pengerusi sesi

pembahagian kumpulan - 4 kumpulan dengan nama berbeza,
antaranya oni kaba muk (bahasa Iban mungkin-nanti ku semak ok...lupa bah...
Setakat ini untuk entri kali ini. Terima kasih tuan dan puan.Tidak lupa untuk mengucapkan selamat hari lahir buat adikku, Siti Shariha (050584). Semoga Allah melindungi, merahmati dan memberkati hidupmu...amin...

Tiada ulasan:

Tahun 2020 yang mencabar

Assalamualaikum sahabat blogger semua. Lama kan tak bersiaran! Sebabnya lum sempat masukkan gambar baharu dalam pc. DAN perlu menulis untuk...